Предметі тижні

У сучасній загальноосвітній школі на фоні згасання інтересу до навчання все більшого значення набувають форми й методи активізації пізнавальної діяльності школярів. Вони мають сприяти формуванню в учнів мотивації до навчання, створенню умов для активного самостійного набуття загальнонаукових та професійних знань, умінь і навичок, забезпечувати високий рівень активності в навчально-пізнавальній діяльності. Хоча на уроках на даний час використовується багато різноманітних активних форм, методів і прийомів, реалізувати їх не завжди вдається через брак часу й інші причини. Саме тому актуальним є питання активізації пізнавальної діяльності учнів у позакласній роботі з природничих наук.

Основними факторами, які сприяють розвитку активності й творчості учнів, є професійний інтерес, нестандартність навчально-пізнавальної діяльності, змагальність, ігровий характер занять,емоційність і проблемність.

Згідно з планом роботи школи, з метою популяризації біології, хімії та географії, розвитку інтелектуальних здібностей та творчої обдарованості учнів у школі з 02 по 06 грудня 2019 року було проведено тиждень природничих наук.  Під час проведення тижня було збережено традиції попередніх років та внесено елементи новизни та нестандартності.  02 грудня відбулося відкриття тижня у вигляді лінійки-казки. Між учнями старшої школи було проведено квест «Географічний крос». Наступного дня учні 7 класу взяли участь у брейнг-ринзі. В середу для учнів 8 класу була проведена гра «Фізика в професіях».  05 грудня між учнями 6-9 класів був проведений конкурс кросвордів з географії. Також було проведено відкритий урок з географії на тему «Води суходолу Південної Америки» для учнів 7 класу.  



Програма тижня
Понеділок
Лінійка-казка «Ріпка». Квест «Географічний крос».
Вівторок
Брейн-ринг для учнів 7-х класів
Середа
Гра «Фізика в професіях» для учнів 8-х класів
Четвер
Конкурс кросвордів  «Навколосвітня подорож» (6-9 класи). Проведення відкритого уроку з географії (7 клас)
П'ятниця
Підведення підсумків тижня.


СЦЕНАРІЙ ЛІНІЙКИ ДО ТИЖНЯ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ НАУК


Лінійка присвячена початку фестивалю природничо – математичних наук
Казка Ріпка» на новий лад.
Ведучий: Колись одному учню,
А може і не учню,
а може учениці,
серйозно повезло.
Послав її хтось в школу,
а може і не в школу,
щоб знань вона здобула,
хоча б із півкіло.
І стала вона вчитись,
а може і не вчитись,
щоб їй дали свідоцтво,
а може й атестат.
Знання ж були всі сховані,
а може і посаджені,
а може і закладені
у ріпку пізнання.
Смикнула вона ріпку,
Відразу стало ясно,
що без наук належних
їй тут не обійтись.
І стала вона кликати
А може й слізно плакати,
просить науки точні
щоб їй допомогли.
Учениця: Гей ви науки точні, а може і природничі. Здобути знання всякі мені допоможіть…
З чого ж мені почати? Мабуть з біології. Вона найбільше знає про ріпку.
(Виходить вчитель біології):
Біологія – це наука про флору й фауну світову. Людству протягує вона руку, щоб повести в дорогу нову. Цю рослину нам треба зірвати, яка б велика вона не була, бо знання з біології треба мати, заради щастя, миру і добра.
(Рвуть-порвуть, вирвати не можуть).
Учениця: Ріпку нам не подолати, будемо інформатику гукати.
Вчитель інформатики: Інформатика це норовлива дама. Знаннями її володіють лиш ті Хто бродить сайтами щоденно по павутинні, як в житті. Рослину знань вона допоможе біології зірвати, якщо не вийде ,не дай боже, прийдеться хімію гукати.
(Рвуть , порвуть, вирвати не можуть)
Учениця: Ріпку нам не подолати. Прийдеться хімію і географію гукати.
Вчитель хімії та географії.
Хімія і географія - разом сила. Раніше людина не знала наук, у темряві вона бродила, як океаном мореплавець Кук. Науки ці все знають і все вміють: хімічні явища пізнати, природу і країни описати. То ж ріпку я допоможу зірвати.
Учениця: Ріпку знов не подолати - прийдеться фізику гукати.
Вчитель фізики: Фізика – цікава штука. Це механіки знання, про електрику наука, рідин і газів пізнання. Пізнавши всі її закони, ми людство уперед ведем, хай ця рослина важить тонну, точку опори ми знайдем.
Учениця: Ріпку все ж не подолати , треба математику гукати.
 Математика – глава усіх наук. Потрібна завжди , скрізь і всюди. Без математики ми нині як без рук, з нею з казки дійсність творять люди. То ж цю редиску генетичну вмить Зірвемо, тільки-но скажіть…
Учениця:А ріпка сидить як і сиділа. Потрібна нам фізична сила.
Вчитель фізкультури. А фізкультура –це моща, вона і в Африці – це сила. Вона здоров’ям пригоща, підносить тонус, щоб ви не робили. Хоч роль їй миші віддали – сердитись вона не буде, якщо здоров’я зберегли – щасливі будете ви люди. Пора з науками ставати, й цю ріпку знань вже витягати.
(Потягли разом і ріпку вирвали).
Ведучий:
Мораль цієї казки А може і не казки, можливо і насправді таке щось відбулось. Повинні учні знати, щоб в світі добре жити науки всі важливі , науки треба вчити. 



Квест «Географічний крос»

(для учнів 6-9 класів)
І станція
Єдина валюта, якою можна розрахуватися — географічні знання. Команди відгадують загадки. Бали нараховуються за кількістю правильних відповідей, 1 відповідь – 1 бал.
•    Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води. (Карта, глобус)
•    Під склом знаходжуся, на північ і на південь дивлюся, якщо зі мною ти підеш — назад дорогу легко ти знайдеш. (Компас)
•    По морю йде, йде, а на берег вийде — тут і пропаде. (Хвиля)
•    Два братики-кіндратики у воду дивляться, ніколи не зійдуться. (Береги)
•    Край — видно, але дійти до нього неможливо. (Горизонт)
    М’якіша від шерсті, а скелі руйнує. (Вода)
    Гуде, реве, гілля ламає, пилюку підіймає, з ніг збиває. Чуєш його, та не бачиш. (Вітер)
•    Сама вода і по воді плаває. (Крига)
    Кругом вода, а з питтям біда. (Море, океан)
•    Що спільного між баобабом і верблюдом? (Обидва роблять запас води.)
•    Якою рибою можна «забивати» цвяхи? (Рибою-молотом)
•    Кенгуру в Австралії не бояться тигрів. Чому? (Бо тигри в Австралії не водяться.)

ІІ станція
«Чарівна літера» ( 8 балів)
Під час жеребкування капітан кожної команди обирає літеру (із А, К, М, С). Далі кожна команда отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик написані наступні слова:
•  море —
•  річка —
•  гори —
•  держава —
•  столиця —
•  острів —
•  півострів —
•  озеро —
Треба назвати за 2 хвилини географічні об’єкти, які починаються на обрану літеру. Правильно названий об’єкт 1 бал.


ІІІ станція
Зараз по черзі команді будуть озвучені назви географічних об’єктів, а учасники повинні назвати, що це таке та материк, на території якого він знаходиться. Правильна відповідь – 2 бали.
•  Гудзонова — (затока в Північній Америці).
  Кримські — (гори в Європі на території України).
•  Тітікака — (озеро в Південній Америці).
•  Колорадо — (річка в Північній Америці).

ІV станція
«Хмаринка слів» (10 балів)
Визначте до якої групи відносяться слова на малюнку.
Фізика – Ньютон, струм, плавлення, речовина.
Географія – материк, Африка, річка
Біологія – Левенгук, амеба, клітина.


Брейн-ринг для учнів 7 класів
Тема: Північна Америка.
-         Доброго дня! Ми зібралися сьогодні з вами, щоб зіграти в цікаву гру під назвою брейн-ринг. Темою нашої гри є Північна Америка. Змагатися будуть сьогодні три команди, учні 7-х класів.
Правила гри
         Ведучий читає запитання. Та команда, яка знає відповідь піднімає руку і відповідає. Якщо правильно, то їй зараховується 1 бал. Гра складається із двох етапів, до другого етапу виходять дві команди, які набрали найбільше балів в першому етапі.
І етап
1.    По річках басейну якого океану найважче мандрувати на човнах взимку? Чому? (по річках басейну Північно-Льодовитого океану тому, що він вкритий кригою)
2.    Якими океанами омивається материк Північна Америка? (на заході – Тихим океаном, на сході - Атлантичним)
3.    Який рельєф має материк Північна Америка? (Переважно рівнинний, є дві гірські системи: Апалаччі і Кольдильєри)
4.    Найдовша річка Північної Америки? (Міссісіпі)
5.    Найбільша озерна система світу? (Великі озера)
6.    Корінні жителі Північної Америки? (індіанці, ескімоси)
7.    Які мови переважають на материку? (Англійська, французька, іспанська)
8.    Столиця Канади? (Оттава)
9.    Скільки штатів у складі Мексики? (31 штат)
10.                       Чому Канада поділяється на англо-Канаду і франко-Канаду? (Тому, що північну частину Канади заселяли вихідці із Франції, а південну частину – з Великобританії)
11.                       Які кліматичні пояси є на материку? (усі, крім екваторіального)

Журі підводить підсумки І етапу. Музична пауза.
ІІ етап
1.    В минулому який перешийок зєднував Північну Америку і Азію? (Берінговий)
2.    Чому острів Гренландія має назву, яка в перекладі з лат. означає «зелена земля», але ж ми знаємо, що він вкритий кригою майже цілий рік? (Цю назву дали вікінги, які приплили на його південно-західну частину улітку. В той час він був вкритий зеленою рослинністю)
3.    Який головний торгівельний партнер Канади? (США)
4.    Чому значну частину населення Північної Америки становлять представники негроїдної раси, адже ми знаємо, що корінні жителі материка належать до монголоїдної раси? (Тому, що представники негроїдної раси були завезені колонізаторами як раби для роботи на плантаціях)
5.    У якій природній зоні материка гриби можуть бути вищими за дерева? (Це зона тундри, де ростуть карликові дерева заввишки 5 см)
6.    В нашій місцевості це природне явище називається «смерч». Як таке ж явище називається у Північній Америці? (Торнадо)
7.    Як би змінився клімат західної частини Північної Америки, якби Кольдильєри знаходилися б на східному узбережжі материка? (Клімат став би більш прохолоднішим і вологішим)
8.    Яку країну материка називають країною кактусів? (Мексику. В ній понад 500 видів кактусів)
9.    Назвіть найбільше озеро материка. (Озеро Верхнє)
10.                       Яким океаном материк омивається на Півночі? (Північно-Льодовитим)
11.                        Яка із країн материка має найбільші поклади нафти? (США)
Журі підводить підсумки гри. 


Фізика в професіях
8 клас


Ведучий 1:
            У світі дуже багато різних професій, і кожна цікава по-своєму. Ким стати, яку професію обрати? Це питання задає собі кожен учень. Ми сподіваємось, що у виборі професії вам в якійсь мірі допоможе і сьогоднішній захід.
Ведучий 2:
Фізика - фундаментальна наука. Фізичні закони і явища лежать в основі практично всіх сфер діяльності людини. Сьогодні потрібні не просто фахівці, а професіонали своєї справи.
Ведучий 1:
Люди, здатні не тільки виконувати певну роботу, але і підходити до неї творчо, розуміти суть технологічних процесів. Мета нашого заходу: показати яке велике значення має фізика у виборі майбутньої професії.
Ведучий 2:
Ми проведемо наш захід в формі ділової гри. В якій братимуть участь 
дві команди: «Юнаки» і «Дівчата». 
Попросимо наших гостей взяти на себе обов'язки журі. 
А уболівальників попросимо бути активними помічниками для команд.
Ведучий 1:
 Перший етап «Все професії потрібні, всі професії важливі!».
           Командам задаються питання. Вірна відповідь оцінюється 1 балом.
Ведучий 2:
Фізика в професії кухаря.
Дайте повару продукти:
М'ясо птиці, сухофрукти,
Рис, картоплю ... І тоді
Смачно буде на столі.
Ведучий 1:
Хто знає правильну відповідь піднімайте руку
Ведучий 2:
1. Чому ручки сковорідок і каструль роблять з дерева або пластмаси?
                                     (Дерево і пластмаса є поганими
                                     провідниками тепла, а метал - хорошим. щоб
                                     не обпектися)
Ведучий 1:
2. Яке явище підказує нам, що ми зайшли в кондитерський магазин, якщо 
нам закрити очі?
                                   (Явище дифузії)
Ведучий 2:
3. З якою метою в стакан кладуть ложечку, коли наливають окріп?
                 (Металева ложечка - прекрасний провідник тепла. Вона
                 поглинає велику кількість теплоти, яке повинно
                 бути повідомлено склу склянки. Тому стакан з
                 ложечкою нагрівається не так швидко і сильно.)
Ведучий 1:
4. Чому хороший кухар користується гострим ножем?
                 (Гострою ніж має меншу площу і, відповідно,
                 тиск, що створюється рукою, збільшується і легше руйнує
                  матеріал)
Ведучий 2:
Фізика в професії водія.
Вміло він веде машину -
 За кермом не перший рік!
Злегка скачуть тугі шини,
Містом котить як мужик!.
Ведучий 1:
1. Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом?
(Будь-яке рухоме тіло не можна миттєво зупинити через прояви інерції)
каструлі, що дозволить отримати виграш у часі)
Ведучий 2:
2.Коли вигідніше заправити машину: рано вранці або вдень?
                   (Рано вранці, тому що прохолодно, а бензин при охолодженні
                   стискається сильніше і в бак його вміститься більше).
Ведучий 1:
3. Для чого радіатори автомобілів взимку одягають утеплювальний чохол?
                       (Чохол є теплоізолятором. Він оберігає
                       двигун від переохолодження)
Ведучий 2:
4. Для чого потрібен пасок безпеки в автомобілі?
                (Для того ,щоб при раптовому гальмуванні людина не вибила головою лобове скло, оскільки вона продовжує рух за інерцією)
Ведучий 1:
Фізика в професії рибалки.
Рибалка -професія морська.
Треба витримку й сачка.
Кожен знає як ловить,
І навігацію включить.
Ведучий 2:
1. Яка властивість світла допомагає морякам користуватись перископом?                
                           (Відбивання світла)
Ведучий 1:
2. На однаковій відстані від берега знаходяться човен з вантажем і човен без вантажу. З якого човна легше стрибнути на берег?
(Човен з вантажем)
Ведучий 2:

3. У якій воді і чому легше плавати: в морській або річковий?
(Морській, тому що густина у цієї води більша)
Ведучий 1:
4. Чому важко потрапити в рибу, стріляючи в неї з рушниці з берега, якщо вона знаходиться на глибині декількох десятків сантиметрів від поверхні води?
(При проходженні через межу двох середовищ
світлові промені заломлюються.)
Ведучий 2:
Фізика в професії лікаря.
Я лікарем, напевно, буду,
Здоров’я хочу всім нести
Містами їздити повсюди
І хворих діток берегти!
Ведучий 1:
1. Навіщо в процедурному кабінеті, операційному блоці часто використовують ультрафіолетові лампи?
(Ультрафіолетове світло володіє бактерицидними  властивостями)
Ведучий 2:
2. Для чого хворим з високою температурою призначають потогінний засіб?
(Для виділення поту: він випаровується з поверхні шкіри, при цьому температура організму знижується)
Ведучий 1:
3. Яке фізичне явище застосовують при вимірюванні температури тіла?
(Явище теплопровідності)
Ведучий 2:
4. Чому крапельки води на тілі людини можуть в літню спеку заподіяти шкоду?
(Крапельки дощу, подібно лінзам, збирають світло в фокусі, що збільшує світловий вплив на шкіру)

Ведучий 1:
Фізика в професії агронома.
Врожай зібрати нам високий
                                                Допоможе агроном.
Знає  терміни він посіву
І  ботаніки закон.
Ведучий 2:
1. Чому в парниках температура помітно вище, ніж у навколишньому середовищі, навіть за відсутності опалення?
(Виникає парниковий ефект)
Ведучий 1:
2. Чому городні культури поливають ввечері?
(Тому що вдень вода випаровується)
Ведучий 2:
3. Чому агрономи дуже сильно переживають за озимі посіви, якщо в грудні довго не випадає сніг і стоять сильні морози?
 (Сніг містить повітря, яке має погану теплопровідність)
Ведучий 1:
4. Для чого у косарки, січкарні і інших сільськогосподарських машин ріжучі частини повинні бути гостро наточені?
 (Для збільшення тиску)
номер
Ведучий 2:
Другий етап «Прилади навколо нас»
Лампочка.
Народилася я в XIX столітті. Батьки мої — російський інженер Олександр Лодигін і американський винахідник Томас Едісон. Спочатку я була недовговічною, слабкою, швидко згоряла. Але завдяки моїм винахідникам, які довго працювали над моїм удосконаленням, я стала такою, якою ви мене бачите.
Досконала форма скляного балона приваблює погляди бажаючих мене придбати. Тоненькі молібденові ніжки всередині балона тримають сріблясту вольфрамову спіраль — нитку розжарювання, яка ,нагріваючись до температури
3 000 °С, випромінює сліпуче світло, з яким зрівняється хіба що саме Сонце. Всередині балона — благородний газ аргон, який підтримує моє довголіття.
Живлюсь я від джерела струму, ми з ним приятелі, а з’єднує нас патрон. У нього, як і в мене, є гвинтова нарізка і центральний контакт, за допомогою яких ми і з’єднуємось.
І тоді я відчуваю, як по моїх дротах, спіралі тече електричний струм, який живить мене, збуджує, і я палаю, але не згоряю, бо я електрична лампочка розжарювання. Я даю вам світло.

Лампочка
Дайте відповіді на мої запитання
1. Чому спіраль лампи виготовлена з вольфраму?
2. Чому лампа називається електричною лампою розжарювання?
3. Які види електричний ламп ви знаєте?

Електропраска.
Так, це я — вірна ваша помічниця. Хто робить вас нарядними, привабливими? Я!
А знаєте, як мені спекотно буває, приводячи до ладу ваш одяг, а особливо хлоп’ячі брюки. Добре, що зараз всі носять джинси. Прасувати їх не треба, та дехто й прати не поспішає. Мабуть, щоб не зіпсували свій колір. Охо-хо-хо. І працюй, і працюй. Чи думав мій батечко Генрі Сілі, що я з 1882 року невпинно буду прасувати і прасувати? Чого тільки не поміщали люди в мій корпус! То довжелезну ніхромову спіраль, оточену керамічними чашечками, ніби якесь намисто. А то придумали тену якусь, в яку запресували якийсь дивний ізолятор, схожий на пісок, а всередину ізолятора помістили все ту ж ніхромову спіраль. Для надійності, кажуть, щоб струм на мою підошву не потрапив. А ручку, бачте, мені пластмасову зробили, зручну таку, чорненьку, люди із задоволенням за неї тримаються і ковзають мною, і ковзають безупинно... Тільки й оживаю, коли повзунок регулятора почеше трохи мою тену та сигнальна лампочка привітно помигає. Дрібниці, а приємно коли тебе розуміють. А оце хотіла вас запитати:
Електропраска
Дайте відповіді на мої запитання
1. З чого зроблено цей довжелезний хвіст, який завжди холодний?
2. А чого я так розігріваюсь?
3. А чому це я вся залізна, а ручка в мене пластмасова?

Електрочайник.
Так, це я, наше вам з кепочкою. Парую, парую, як паровоз. А все чому? Чайком вас побалувати хочу. Бачте, який я чистий, блискучий. І не тому, що баба Федора мене зачистила, просто я такий охайний від природи, бо дружу не з вогнем, а з електричним струмом. Це він так розігріває мою ніхромову або нікелінову спіраль, заховану й ізольовану в тені, що вода швидко закипає, аж із носика булькає. Я дуже вигідна річ у домі — воду грію швидше, ніж звичайний чайник, завжди чистий, бо не в сажі, ніжки в мене пластмасові — скатерку не зіпсую.
А які в мене родичі! Електрокавоварка, шанована в кожному поважному домі. Елегантна, безшумна, миттєво створить вам приємний настрій з «Нескафе Голд». Ось трішки хочу уточнити у вас: чи знаєте ви правила користування такими примхливими приладами, як я?

Чайник :
А скажіть мені:
1. Чи можна вмикати в електромережу порожній чайник?
2. Якого кольору чайник буде довше зберігати воду гарячою?
3. В якому чайнику швидше закипить вода, в новому чи в старому,  який має накип?

Третій етап  «За кожну справу берись вміло!».
У нас позакласний захід з фізики. Тому необхідно поговорити про професії, яка безпосередньо пов'язана з цією наукою. Професія - вчений. Що роблять вчені? Спочатку спостерігають, потім висувають гіпотези, проводять експерименти, а потім роблять висновки.
Командам пропонується провести експеримент: «чіпкою стакан» Необхідно приліпити до повітряній кульці простий пластиковий стакан так, щоб він не падав.
Потім пояснити результат.
(Необхідно, приклавши до слабо надутим кульці стакан, продовжувати надувати кульку якийсь час.
пояснення:
коли ти прикладаєш стаканчик до кульки і надувати його, навколо краю стаканчика стінка кульки стає плоскою. При цьому об'єм повітря всередині стаканчика злегка збільшується, проте кількість молекул повітря залишається колишнім, тому тиск повітря всередині стаканчика зменшується. Отже, атмосферний тиск всередині стаканчика стає злегка меншим, ніж зовні. Завдяки цій різниці в тиску стаканчик і утримується на місці.)

Ведучий 1:
Четвертий етап «Не вчи вченого».
Назвіть  професію відповідно до назви професії в протилежному роді. Вірна відповідь - 1балл.
1. Вона - балерина, він - ... (танцівник)
2. Вона - стюардеса, він - ... (стюард)
3. Вона - медсестра, він - ... (медбрат)
4. Вона - лікар, він - ... (лікар)
5. Вона - водолаз, він - ... (водолаз)
Ведучий 1:
6. Він - гімнаст, вона - ... (гімнастка)
7. Він - поет, вона - ... (поетеса)
8. Він - штукатур, вона - ... (штукатур)
9. Він - кухар, вона - ... (кухар)
10. Він - кравець, вона - ... (кравчиня)


 Ведучий 2:
П’ятий етап «Чи знаєш ти ...».
Кожній команді пропонують відповісти на питання бліц-вікторини. Вірна відповідь 1 бал.
Питання для першої команди:
Ведучий 1:
1.           Хто обслуговує і корову і комп'ютер? (Оператор)
Ведучий 2:
2.           Перед ким всі люди знімають шапки? (Перукар)
Ведучий 1:
3.           Назвіть знаряддя праці оперного співака? (Голос)
Ведучий 2:
4.           Без чого не можуть обійтися математики, мисливці і барабанщики? (Без дробу)
Ведучий 1:
Питання для другої команди:
1.           Сидить дід, у сто шуб одягнений - хто повз нього пробігає, у того він шубу відбирає (гардеробник)
Ведучий 2:
2.           Хто використовує тонометр в своїй роботі? (Лікар)
Ведучий 1:
3.           Кому дозволяється повертатися до короля спиною? (Візникові, сьогодні шоферу).
Ведучий 2:
4.           Як звали першу жінку - льотчицю? (Баба Яга)
Ведучий 1:
Головна професія
 Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
- Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар -
Всі називають головною
Одну професію - школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть.
(А. Костецький)
Ведучий 2:
Ось і закінчилася гра, результат дізнатися пора.
Конкурс кросвордів 
«Навколосвітня подорож»
6 клас
По горизонталі
1.  Водна оболонка Землі (Гідросфера).
2.  Велетенський уламок материкового льоду (Айсберг).
3.  Хвилі, зумовлені землетрусами і виверженням вулканів (Цунамі).
6. Ресурси океану, корисні копалини (Мінеральні).
8. Процес переміщення води на земній кулі (Кругообіг).
10.Найпотужніша тепла течія Атлантичного океану (Гольфстрім).
12.Періодичні коливання рівня води океану (Припливи).

По вертикалі
4. Частина океану, яка глибоко вдається в сушу (Море).
5. Міра солоності води (Проміле).
7. Океан, безперервний водний простір на поверхні Землі (Світовий).
9.  Поверхня Світового океану (Акваторія).
11.Найбільший океан світу (Тихий).


7 клас
Антарктида
1.Материк, вкритий потужним крижаним покривом  (Антарктида)
2.Вітри, що утворюються з холодного важкого повітря, яке стікає до країв з центру купола (Стокові)
3.Крижані брили, які відколюються від льодовика і дрейфують в Атлантичному океані (Айсберг)
4.Птах-символ Антарктиди (Пінгвін)
5.Єдиний вулкан Антарктиди (Еребус)
6.Найвищий масив Антарктиди (Вінсон)
7.Ділянки, вільні від льоду і снігу (Оазиси)
8.Скільки океанів омивають Антарктиду? (Три)
9.Норвежець-мандрівник, який першим досяг Південного полюсу. (Амундсен)

8 клас

Ґрунти України
1. Органічні добрива. (перегній)
2. Заходи по підвищенню родючості ґрунту. (меліорація)
3. Складова ґрунту, яка відповідає за родючість. (гумус)
4. Частина сільськогосподарських угідь, на які припадає найбільше площ. (орні)
5. Чорноземи за хімічною властивістю …(нейтральні)
6. Ґрунти гірських систем України. (буроземи)
7. Верхній, пухкий, родючий шар земної поверхні. (ґрунт)
8. Ці ґрунти розташовані на півдні, за родючістю – середньородючі. (каштанові)
9. Найродючіші ґрунти України.(чорноземи)
10. Вчений – ґрунтознавець. (Докучаєв)
11. Мікроскопічні організми, які приймають активну участь в ґрунтоутворення. (бактерії)
12. За хімічною властивістю каштанові ґрунти …(слаболужні)
13. На ці сільськогосподарські угіддя припадає приблизно 8% площ. (пасовища)









9 клас
По горизонталі
1.     Область, в якій знаходиться столиця України (Київська).
3.     Область, що має обласний центр Луцьк (Волинська).
5.     Область, що омивається водами Чорного моря (Одеська).
7.     Південна крайня точка України (Сарич).
9.     Область, центром якої є місто Ужгород (Закарпатська).

 По вертикалі
2.     Область, в якій було засновано Запорізьку Січ (Запорізька).
4.     Область, в якій знаходиться крайня східна точка України (Луганська).
6.     Область, що омивається водами Азовського моря (Донецька).
7.     Місто державного підпорядкування (Сімферополь)
8.     Область, в якій знаходиться крайня північна точка України (Чернігівська).
10.  Крайня західна точка України (Чоп).
11.  Область, з якою межує  Запорізька на заході (Херсонська).



Відкритий урок з географії для учнів 7 класу

Тема. Води суходолу Південної Америки
Мета уроку:
Освітня: познайомити школярів з найбільшими річковими системами Південної Америки, їх живленням та режимом, характером течії річок. Знайти річки-аналоги за живленням та режимом у Південній Америці та Африці. Дати характеристику найбільшим озерам Південної Америки, акцентувавши увагу на походження їх улоговин. Дати загальні відомості про льодовики в Андах. Звернути увагу на значення водойм Південної Америки у природи та господарській діяльності населення. 
Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи на основі матеріалу про вплив кліматичних умов на живлення та режим річок, а рельєфу – на характер їх течії. Сприяти екологічному вихованню учнів, на основі матеріалу про використання людиною внутрішніх водойм Південної Америки та їх охорону.
Розвиваюча:  Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх.

Тип уроку: комбінований
Обладнання: •    фізична карта  •    атласи школярів;




Хід уроку
І. Організація класу        
ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу: Сьогодні наш урок ми почнемо з гри
1. Гра « гонка за лідером»
Гонка за лідером  Південна Америка

Найбільше плоскогір’я Бразильське
Найвища точка 
Аконкагуа
Найдовша річка
Амазонка
Найбільше озеро
Марокайбо
Найнижча точка над рівнем моря
Пів. Вальдес
Найбільший острів
Вогняна Земля
Крайня східна точка
Кабу - Бранко
Крайня північна точка
Галлінас
Крайня південна точка
Фроуерт ( Горн)
Крайня західна точка
Паріньяс

Скажіть мені будь ласка яку тему ми обговорювали на попередньому уроці – Ми говорили про клімат 
- Які чинники впливають на клімат Південної Америки 
-    В межах яких кліматичних поясів розташована Південна Америка? 
ІІІ. Мотивація навчальної  і пізнавальної діяльності учнів.
Прийом “Здивуй всіх” Розгадайте кросворд і дізнайтеся про що ми будемо говорити – Про води суходолу
Запишіть тему уроку Води суходолу
ІV.  Вивчення нового матеріалу 
Оскільки Південна Америка найвологіший материк світу, річкова мережа тут дуже густа. На материку протікають найбільш довгі та найбільш повноводні річки планети. Розташовані одні із найкрасивіших озер світу, знаходиться один із найвищих водоспадів.
А зараз ви попрацюєте з відео підручником- уважно читайте і запам’ятовуйте томущо по закінченню  роботи з ним у вас будуть завдання
1. про які річки, озера , водоспади  нам розповіла електрона книга під час читання та перегляду ви можете коротко записувати
•    З’ясуйте,чому річки материка постійно повноводні     
Практична робота 8 (продовження). Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Південної Америки 
Мета: позначити основні географічні об’єкти Південної Америки на контурній карті та запам’ятати їх місцезнаходження. 
Використання карт: фізична карта Південної Америки
Завдання:
     Протягом вивчення теми, користуючись картами атласу, нанесіть на контурну карту та запам’ятайте положення на материку таких географічних об’єктів:
Річки Амазонка, Парана, Оріноко 
Водоспади Анхель (1054 м) – на притоці Оріноко,
Ігуасу – на притоці Парани 
Озера Маракайбо, Тітікака

ІV. Узагальнення та корекція знань з вивченої теми
Робота з картою
Домашнє завдання.

Підсумки тижня

Основними завданнями тижня природничих наук було активізація методичної роботи, розвиток творчої діяльності, професійної майстерності та компетентності педагогів та створення у навчально-виховному процесі атмосфери успіху, яка сприяє розвитку особистості дитини, розкриттю унікальних здібностей вихованців, відчуття радості за свої досягнення, віри у власні сили, наполегливості у подоланні труднощів.
За підсумками тижня було виявлено певне коло інтересів учнів для планування і проведення заходів у наступному навчальному році.
Підготовка та участь у позакласній роботі  дала змогу школярам продемонстувати  практичні навички з природничих дисциплін.
Проведені заходи активізували пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, біології, фізики; сприяли прояву ініціативи й самостійності; розкриттю індивідуальних здібностей дітей та їх талантів.  
 Тиждень природничих наук закінчився, але продовжуватиметься праця вчителів, які пробуджують творчість і пізнання, підтримують інтерес та бажання вчитися.

Популярные сообщения из этого блога

День спорту 2021